Relations of the State and the Mass Media. Public Grievances to the Media

Authors

  • Mikhail A. Tarusin Institute for Public Planning
  • Valeriy V. Fedorov VCIOM

Keywords:

mass media, functions of mass media, communication

Abstract

The author highlights the view of Russians about role and functions of mass media in modern Russia. Today Russians think that mass media should inform, entertain, analyze, educate and make money. But what is most important is that mass media should build national cultural space which defines trends of social development.

Author Biographies

Mikhail A. Tarusin, Institute for Public Planning

  • Institute for Public Planning, Moscow, Russia
    • Head of Sociological Research at the

Valeriy V. Fedorov, VCIOM

  • VCIOM, Moscow, Russia
    • Director General

References

Кара-Мурза А.А. Глобальное информационное общество на постсоветском пространстве // Труды по интеллектуальной собственности. Т.5. Региональные стратегии развития в области коммуникации на постсоветском пространстве. – М.: Кафедра ЮНЕСКО по авторскому праву и другим отраслям права интеллектуальной собственности. – 2002. – 128 с.

Тавокин Е.П. СМИ как фактор информации по обеспечению реформ // Социологические исследования. – 2006. – № 10. – С. 100–106.

Тулупов В.В. Региональные СМИ как фактор демократизации российского обществ. http://www.library.cjes.ru/online/?a=con&b_id=475

Филиппов С.В. СМИ как механизм формирования гражданского общества в переходных системах // Власть. – 2002. – № 8. – С. 11–14.

Халий И.А. СМИ и гражданское общество: взгляд из региона // Социологические исследования. – 2006. – № 10. – С. 104–109.

Шилова Т.С. К вопросу о роли взаимодействия органов государственной власти и СМИ как фактора становления гражданского общества через призму реализации приоритетных национальных проектов (региональный аспект) // Современный этап реформирования российской системы государственной власти и местного самоуправления: Международная конференция 24–25 ноября 2006 г. – Екатеринбург: УрАГС, 2006. – С. 179–180.

Published

2009-10-15

How to Cite

Tarusin, M. A., & Fedorov, V. V. (2009). Relations of the State and the Mass Media. Public Grievances to the Media. Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes, (5), 4–19. Retrieved from https://monitoringjournal.ru/index.php/monitoring/article/view/2871

Issue

Section

STATE AND SOCIETY