Priorities of the Mass Media and the Public in Determining the Most Important Problems
Keywords:
mass communication, rating of social problems, content analysisAbstract
The comparison of data from mass surveys and content analysis of Russian media reveals the gap between public demand and mass media offer. Mass media covers problems which are not pressing for most of Russian; mass media do not raise issues vital for people. The information profile of mass media does not satisfy public demand which makes aloofness between public institutes and civil society.
References
Власть и пресса: к истории правового регулирования отношений. 1700–1917 гг.: Хрестоматия / Сост. Т. С. Илларионова и др. / Рос. акад. гос. службы при Президенте Российской Федерации. - М.: Изд-во РАГС, 1999. – 236 с.
Выборы: кому должны служить средства массовой информации?: Материалы конф. работников средств массовой информ., 16-17 окт., 1995 г., Москва. - М.: Права человека, 1996. - 175 с.
Дзялошинский И.М. Информационное пространство России: структура, особенности функционирования, перспективы эволюции. – М.: Московский центр Карнеги, 2001. – 48 с.
Левашов В.К. Гражданское общество в современной России (социологические измерения). – М.: ИСПИ РАН, 2006. – 52 с.
Пресса России: проблемы и перспективы развития / Рос. акад. гос. службы при Президенте РФ; под общ. ред. Лаптева И.Д. - М.: Изд-во РАГС, 2000. – 96 с.
Романенко Л.М. К вопросу об объективных индикаторах современного гражданского общества в России // Вестник Московского университета. Серия 18. Социология и политология. – 1995. – № 2. – С. 46–54.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.