Communicative Function of the Mass Media
Keywords:
Russian mass media, problems of development of Russian mass media, Russian media mirrored by public opinion, level of public trust in Russian mediaAbstract
The author considers the current state of Russian mass media and their effectiveness in accomplishing communicative functions. The study is based upon public opinion polls` data conducted by VCIOM; it analyzes the specifics of problems covered by mass media and reflected in public consciousness.
References
Борейко В.Е., Листопад О.Г. Как «зеленым» работать со средствами массовой информации. - Киев: Информационное Агентство «Эхо-Восток», 1994. – 29 с.
Власть и общественность. Социальные аспекты взаимодействия: Коллективная монография /сост. и научн. ред. Савинков О.Н. – Н.Новгород: 1997. – 148 с.
Воробьев А.М. Средства массовой информации как фактор формирования гражданского общества: процесс, тенденции, противоречия. – Екатеринбург: Урал. юрид. ин-т МВД РФ, 1998. – 183 с.
Грабельников А.А. Общественное самоуправление и массовая коммуникация. – М.: Изд-во РУДН, 1992. – 64 с.
Короткова Н.В. Трактовка Г.Д. Лассуэллом понятия политической власти как центральной категории политической науки // Вестник Московского университета. Серия 18, Социология и политология. – 1999. – № 2. – С. 108–116.
Ноэль-Нойман Э. Общественное мнение: Открытие спирали молчания. - М.: Прогресс: Весь мир: Академия, 1996. – 351 с.
Панарин И.Н. Информационная война, PR и мировая политика. – М.: Издательство Горячая Линия-Телеком, 2006. – 352 с.
Сабитов Р.А. Политический анализ теории коммуникативного процесса Г. Лассуэлла и его роль в формировании информационной политики. – Краснодар, 1999. – 35 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.