Additional Education and the Labor Market
Keywords:
education, labor, employment, labor market, indirect education costs, direct education costs, education costs, human capitalAbstract
The author considers the results of the poll conducted by the Center for Strategic Studies and devoted to the study of Russian enterprises employees` opinion about what types of additional education their companies provide. In particular, the study reveals that half of enterprises pursue additional education at their own expense; the other half of companies sends their employees to get education at other companies and educational institutions. The study also tells about the preferences of Russian companies` employees over the issue of additional education.
References
Зимин А.И. Социология образования: вопросы остаются // Социологические исследования. – 1994. – № 3. – С. 102-108
Кошель Н.Н. Обучающийся регион как условие эффективного менеджмента человеческих ресурсов // Образование для устойчивого развития: на пути к обществу знания. - Минск, 2005.
Крутий И.А. Интеллектуальный потенциал как фактор инвестиционной привлекательности региона // Экономика образования. – 2007. – № 1. - С. 14-22.
Крутий И.А., Красина О.В. Человеческий капитал: Эволюция представлений // Социологические исследования. – 2007. – № 8. – С. 127-130.
Нечаев В.Я. Новые подходы в социологии образования // Социологические исследования. – 1999. – № 11. – С. 84-91.
Смелзер Н.Дж. Социология // Социологические исследования. – 1993. – № 6. – С.110-122.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.