Interviewers in Polling Field Work as "Tax Collectors"

Authors

  • Yuriy N. Blagoveshchenskiy INDEM Foundation

Keywords:

sociological surveys, interview, interviewing, respondents, questionnaires

Abstract

The study is focused on the opinion of interviewers (not only about respondents, but the work in general). According to the results of the survey, the author concludes that elderly respondents are more outgoing than those who are young; women are easier to communicate with men, than men with men or women with women; and the experience of interviewing comes with age.

Author Biography

Yuriy N. Blagoveshchenskiy, INDEM Foundation

  • INDEM Foundation, Moscow, Russia
    • Dr. Sci. (Phys.-Math.)

References

Воронкова О.А. Взаимоотношение в телефонном интервью: социолог — интервьюер — респондент // Социология: 4М. — 1996. — № 7. — С. 120-129.

Маслова О.М. Мир интервьюера: по данным формализованного и свободного интервью // Социология: 4М. — 2000. — № 12. — С. 40-64.

Мищенко М.М. Исследование влияния интервьюера на ответы респондента: результаты методического эксперимента // Вестник общественного мнения: Данные. Анализ. Дискуссии. — 2005. — № 1 (75). — С. 59-62.

Мягков А.Ю., Журавлева И.В. Объяснительные модели эффекта интервьюера. Опыт экспериментального тестирования // Социологические исследования. — 2006. — № 3. —

С. 85-97.

Published

2009-07-01

How to Cite

Blagoveshchenskiy, Y. N. (2009). Interviewers in Polling Field Work as "Tax Collectors". Monitoring of Public Opinion: Economic and Social Changes, (3), 198–212. Retrieved from https://monitoringjournal.ru/index.php/monitoring/article/view/2855

Issue

Section

SOCIAL DIAGNOSTICS